Löpning är en farlig sport!

Jag tror jag lever i en väldigt farlig värld! Först fågeln som flög på mig i torsdags så jag fick en ordentlig chock och fågeln avled tyvärr..

Idag när jag var ute och sprang hände en annan händelse som höll på att sluta mycket illa. Jag höll på att bli totalt överkörd av en bil med en husvagn. Man kan bara tänka på vad som hade hänt om jag inte varit observant.

Bilen med husvagnen skulle göra en vänstersväng på en landsväg (stor 70-väg) där det finns på farter till motorvägen. Bilen med husvagnen ställer sig nästan över mittlinjen och får möte av en lastbil, lastbilen tvingas ju på så sätt gå så långt ut mot vägkanten som det går, där fanns ju jag. Lastbilen försökte lösa det så gått den kunde och jag var långt utanför vägen i diket. Bilen med husvagnen står kvar på vägen och får ytterligare något möte. När bilarna som den möter har kört förbi är jag i kanten på motorvägspåfarten där bilen ska köra på... (jag springer ju på samma väg hela tiden och RAKT fram).

Då börjar bilen men husvagn helt plötsligt köra, jag ser det och tänker shit.. Jag får nog försöka stanna, vid detta laget var jag ungefär halvägs över vägen dit bilen med husvagn ska köra. Bilen men husvagnen får syn på mig och tvärnitar, det skriker i bilen och husvagnen. Jag står vid detta laget stilla på vägen jag står så nära bilen så jag kan sträcka ut min hand och nudda motorhuven..

När bilen men husvagnen står stilla och har sett mig springer jag vidare, jag fick springa så jag var några centimeter ifrån bilen. Undertiden jag springer förbi står bilen och husvagnen och blockerar hela vägen!

När man ska göra en vänstersväng på landsväg måste man ha koll på vad som händer, dessutom att tillägga är att bilen har kört förbi mig innan han ska svänga och ändå är bilen inte observant på mig!

Jag gjorde ju helt rätt, jag sprang ju på samma väg hela tiden och bilen med husvagn korsade ju min väg då denne gjorde en vänstersväng!

Här står jag mot andra farligheter, på dessa bergen är där flera människor som har dött..

Man kan inte annat än att förundras över hur folk kör och man blir riktigt rädd när något sådant inträffar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0