Tävling Perstorp lördag

Igår var jag i Perstorp och tävlade Cola.

Tyvärr blir det ett inlägg utan bilder då mamma i fredags lyckades ta i sönder min kamera, otroligt smart men så är det tyvärr, så förvänta er inga bilder nu i de närmaste då jag inte har någon kamera som funkar..

1m Unghäst -0 fel
Jag startade som 50 någonting i denna klassen och vi hade planerat att komma så att Cola inte behövde så i transporten allt för länge. Vi kom precis lagom, när klassen startade. Jag han alltså inte gå banan, det var lite planerat, en lokal unghäst klass behöver man knappt gå. Jag stod och tittade på några ekipage innan jag börjat göra igjordning mig själv och Cola.

På framhoppningen var hon väldigt stark och drog iväg med mig rätt mycket. Inne på banan hoppade hon jätte fint dem första sprången, jag fick dock ta tillbaka henne ganska mycket, hon lyssnade på mig i svängarna, på en linje så drog hon på lite väl mycket men de löste vi fint, sedan fick jag tillbaka henne efter de hindret också och sedan blev hon jätte stark efter kombinationen och där försökte jag verkligen bromsa henne så mycket det gick, kom lite fort på hindret efteråt men det klarade vi. Sen efter mål tog det ett tag innan jag äntligen fick stopp på henne.

Jag hade fått instruktioner att om hon blev alldeles för stark och drog iväg med mig så skulle jag stanna henne på banan och lägga en volt. Nu tyckte jag att jag fick tillbaka henne hyfsat och valde att inte göra det.

1,10 Unghäst - 12 (?) fel
I andra klassen är Cola alltid starkare och drar alltid iväg mer med mig så jag var lite beredd på det. Det började med att hon drog så det blev dragkamp till en oxer och då fick Cola inte med sig benen och rev den, sedan drog hon iväg lite och blev lite arg och styrningen försvann lite så jag valde att lägga en volt innan jag fortsatte. Visst jag hade kunnat fortsätta men risken hade varit att jag hade fått rida på henne rätt ordentligt och hon dragit ännu mer till hindret efteråt. När jag lagt volten så rev jag den oxern också, Cola var lite oförsiktig där. Sedan hoppade hon runt banan utan att sticka för mycket med mig.

Målet med Cola just nu är att hon inte ska sticka iväg med mig, hon ska vara kontrollerbar!

Kommentarer
Postat av: erica&tilda

Nu har vi "veckans blogg tävling" på våran blogg, www.hopprytttarnaa.blogg.se! Var gärna med :D

/ Tilda och Erica

2011-08-15 @ 17:55:44
URL: http://hopprytttarnaa.blogg.se/
Postat av: erica&tilda

varför har du förresten inte lagt till vår bildlänk? :)

2011-08-15 @ 23:08:11
URL: http://hopprytttarnaa.blogg.se/
Postat av: Evelina

om du hade blå väst när du tävlade i Perstorp så har jag några bilder på dig :) kommentera din mailadress på bloggen så skickar jag bilderna till dig ! :)

2011-08-16 @ 17:02:22
URL: http://topclass.blogg.se/
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - sandra

hej fin blogg! :D

2011-08-16 @ 20:05:07
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com
Postat av: Evelina

Sv: Fotade bara på lördagen men skickar bilderna såfort jag kan :)

2011-08-16 @ 22:05:49
URL: http://topclass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0