Årets sista tävlingar!

I lördags och söndags gjorde jag och mina hästar årets sista starter. Jag är mycket nöjd med dem båda. Tyvärr varken film eller bilder då vädret var inte allt någon höjdare.

Lördag:Pralin

Började med att vi fick sadla Pralin i släpen för att inte bli dyngsura + att det blåste enormt mycket.

1m - 4 fel
Hon hoppade riktigt fint i denna klassen, tyvärr blev hon lite "platt" på ett hinder och den bommen trillade givetvis. Annars hoppade hon mer runt och fint än hon brukar, allting stämde perfekt.

1m- 0+0 fel 8:a plac
I denna klassen hoppade hon fortfarande fint, men inte med lika fin spänst som i första. Det kändes som hon blev lite trött och orkade inte riktigt. Men hon gjorde ett bra jobb, tog det lugnt i omhoppningen. Dels var där ingenting att "göra" i omhoppningen och sedan ville jag inte pressa henne för mycket.


Söndag: Cola

1,10cm Avd B- 4 fel
Cola hoppade ordentligt på framhoppningen för engångsskull, hon brukar annars bara springa runt och "tramsa" sig. Nu skötte hon sig faktiskt ordentligt. Körde på en ny taktik. Hoppa jätte lågt på framhoppningen för att sedan ta ett språng i rätt höjd och gå direkt in på banan. Inne på banan hoppade hon fint på 1,an, blev lite krig till 2.an som stod ganska långt borta och då föll så klart den bommen. Resterande av banan hoppade hon jätte fint alla avstånd och allting stämde perfekt. Hon backade av själv och inte bara kastade sig över hindrena, utan väntade och hoppade runda och fina och stora språng. Ibland fick jag hålla i mig för det var på gränsen att hon hoppade mig ur sadeln

Jag insåg även alldeles precis, att det var Colas sista start i AVD B, nästa år är hon 7år och då får hon börja gå AVD A istället.

Gammal bild men det snöade faktiskt här igår!

Kommentarer
Postat av: Lydia- en stor hästälskare!

Gud va fin blogg!!

2011-12-09 @ 22:15:54
URL: http://hastcrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0