Gårdagens träningar

Igår tränade jag både Cola och Tari.

Här är min skiss av gårdagens träningar. Dem blåa hindrena är en studs och dem andra 4 hindrena var där två galoppsprång mellan tror jag.

Jag red alltså ett varv på denna "banan" jag gjorde dock en volt mellan studsen och hindret som stod lite snett på båda kortsidor pga av att ridhuset var för kort, och då blev det jävligt trångt att få plats och hinna göra detta utan en volt.

Började med Cola. Hoppade 4 varv i vänster varvet, mjölksyran märkes på sista varvet. Hoppade 4 gånger i högervarvet. Hon hoppade finast första varvet, andra varvet var kaos, tredje varvet gick bättre, sista varvet gick lite bättre men ändå inte i klass med första. Sen skrittade jag i 5 min till. Tre varv åt vänster igen, samma visa hoppade bra första, kaos andra och för att sedan bli lite bättre igen. Samma sak åt höger igen.

(Trött Cola ett par timmar efter mördarpasset, fortfarande lite svettig)

Jag kan berätta att övningen var rätt krävande även för ryttaren.

Senare på eftermiddagen var det Tarisens tur, samma övning. Hon hoppade bra ändan tills dem sista 4 rundorna där hoppade hon sämre. Hennes mjölksyre tröskel är högre, detta är inte så konstigt då hon är äldre och har mer muskler och mycket mer hoppad och tävlad.

Kommentarer
Postat av: LINNEA

håller med dig om blogg.se appen!!

2011-12-28 @ 11:03:48
URL: http://liinneaelisabetpyrro.blogg.se/
Postat av: Camilla

trevligt blogg!!! =)

2011-12-29 @ 20:27:41
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0