Juldagen

Igår var det julafton, en trevlig dag tillsammans med släkten och julklappar. Dock tänker jag inte visa allt jag fick i julklapp (=lite pinsamt). Jag fick i alla fall några saker i hästväg som jag kanske visar vid ett senare tillfälle.


Idag blev Cola riden i ridhuset, man kan sammanfatta ridpasset med duracellkanin. Cola var överladdad, då hon fick vila igår. Sedan var det inte bättre att några nybörjare hoppade i ridhuset (både med och utan häst). När dem hoppade över hinder så hoppade Cola helt plötsligt också och bockade och gjorde diverse olika konster. Rätt roligt, jag behöver inte hinder för att mina hästar ska hoppa och busa. Sedan var där en som trillade av och det tyckte Cola också var väldigt spännande så hon hoppade rakt upp i luften och avslutade med att bocka ett par gånger och galoppera i rätt bra fart. Som tur var hölls den hästen kvar som ryttaren trillade av, annars vet jag inte om jag suttit kvar.

Passet med Cola blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det är ganska svårt att vara helt seriös och konsekvent när några som inte har riktigt koll på styrningen hoppar runt och till råga på allt inte kan berätta vad dem hoppar...

Åkte bra mycket senare upp med Tarisen till ridhuset och red henne där. Där låg en bom som jag red lite 8:or över och tränade på att få Tari att gå runt innerskänkeln, speciellt i vänstervarvet. Där fuskar hon nästan alltid. Tari är lite lat och gör bara det damen behagar att göra. Men i slutet gick hon riktigt fint i alla gångarter!

I morgon vankas det träning för både Cola och Tari!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0