Carro träning Pralin

Idag var det dags för Carro träning med Pralin, tror ni inte att vi glömde filmkameran hemma? Så irriterad jag är på mig själv. Vi fick av någon orsak väldigt bråttom, tiden ran i väg och i all hast glömde vi den. Men jag lovar att snart ska ni få se film på henne! Det måste bli av!

Nu till träningen. Red fram henne och sedan skulle vi göra skänkelvikningar och öppna. Då blir hon lätt stressad och studsig. Jag testade en ny taktik. Rida några steg skänkelvikning i trav, sedan när hon blev stressad och studsig bryta av till trav och börja om igen. Detta funkade väldigt bra tyckte jag. Det är inte lönt att bråka med henne, bättre och försöka "lura" henne.

I galoppen skulle vi göra volter och där blev det lite av samma sak, alla var överallt och ingenstans. Jag valde därför att använda mig av mig taktik när hon blev stressad, bryta av till skritt och börja om som ingenting hade hänt. Detta funkade också väldigt bra, jag tror detta är en bra taktik till Pralin och jag lär känna varandra mer och Pralin blir lite starkare.

Hoppningen i början gick super, vi missade något hinder då det blev kommunikationsfel och jag styrde sidan om. Jag tyckte att jag bara satt mig ner lugnt och tog inte mycket i handen (vilket jag kanske gjorde trotts allt). Och då blev Pralin arg och satte sig på baken lite och reste sig lite och jag fick hennes öron i mitt ansikte. Ingen bra idée. Därför körde jag på varianten ta det lugnt hitta flytet och styra undan 2:dra hindret tills detta funkade, sedan hoppade jag det och det gick super!

Hoppade bana först en gång lite lägre. Gick super bra, vi komunicerade väldigt bra. Jag svängde mycket med ytter, vändningarna blev mycket bättre och vi bibehöll flytet hela tiden.

Hoppade sedan hela banan på 1,10 och även detta gick super bra, inga stora fel, vi kom lite stillasående in i en lång kombination, detta löste vi galant. Jag stöttade och suportrade Pralin till ett lite större språng in i kombinationen, sedan hoppade vi nästa hinder på linjen också, men sedan tyckte jag att jag hade lite dålig kontroll på läget och det blev en volt! Men Pralin skötte sig super!

Nya bilder måste komma på alla hästarna.. jag vill bara kunna rida hemma så jag får bra bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0