Dagens ridning

Idag snöade det lite till och från men underlaget på banan här hemma var fortfarande bra så jag bestämde mig för att rida hemma.

Tari:
Var det som fick börja. Hon gick riktigt fint, lite pigg var hon allt och bockade. Men annars gick hon super, gjorde fina skänkelvikningar och öppna. Galoppen var hon riktigt lydig i. Tränade på galoppfattningar från skritt och avsaktningar hon ska lyssna på mig och inget annat. Det gick jätte bra. Sedan helt plötsligt började det hagla lite det gillade Tari inte, då gick hon som en banan och skänkelvikningar av sig själv för att slippa få haglet i huvudet.

Pralin:
Nu hade det slutat hagla och snöade bara. Hon fick gå med luva idag, det funkade riktigt bra ska köra med det på träningen på Tisdag också, jag tycker att hon är så ljudkänslig så jag tror att hon kommer behöva det. Hon var i alla fall riktigt lugn och sansad idag. Mycket övergångar på henne också. Hon måste lära sig fatta rätt galopp och ta det lugnt och inte bara studsa.

Cola:
Idag blev Cola longerad, hon har vilat sedan november någon gång tror jag? Hon har i alla fall inte blivit riden på jätte länge så hon longerades. Hon gick riktigt fint, busade lite. Sedan envisades hon med att hoppa över en bom som låg på banan och hon hoppade något så in i över den. Snacka om att hon har saknat att hoppa. Nästa gång det går att vara på banan hemma ska hon longeras och sedan ska jag börja rida henne. Andledningen till att hon longeras är att hon är så pass ung och har vilat så pass länge så det är bäst hon gör av med lite energi innan jag sitter upp.

Första dagen Cola var hemma hoss oss! Longerades där med en liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0