Dagens ridning

Hästarna fick gå i ridhuset idag, pga frusit underlag.

Tari:
Mycket lösgörande arbete som skänkelvikningar, öppna. Försökte aktivera hennes bakdel så mycket som möjligt. Jag tyckte hon gick mycket bättre idag. Sedan ganska mycket galopparbete, där gick hon också väldigt bra. Men hon försöker visa sina konster för alla, hur hon kan bocka, hoppa och ha sig.

Pralin:
Pralin har lite svårt för att ta det lugnt och vara avspänd. Idag gick det väldigt bra trots att där var två som distraherade henne. Pralin verkar även vara väldigt ljudkänslig när andra smakar osv. Jag tränade mycket på övergångar, det känns som det behövdes, hon behöver lära sig vänta på mig. Gjorde även mycket galoppfattningar i ena varvet (höger) hoppar och fattar hon fel galopp ganska ofta och har svårt för att fatta i de varvet. Därför tränade jag extra mycket på det och det gick jätte bra idag, bara fel galopp vid ett tillfälle. Riktigt bra tyckte jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0