Maria träning Tari

Idag tränade jag som sagt hoppning för Maria.

Det var spännande och lite nervöst. Men alting fortlöpte väldigt bra. Jag fick jätte många tips och idéer och träningen uppskattades väldigt mycket från min sida (dock inte från Taris, hon kunde inte slippa undan arbetet).

Vad som kom fram under träningen i framridningen var lite lik gårdagens konstaterande:

 Jag måste mer bak med axlarna.

 Jag måste ha mer "buren hand.

Vi kom även fram till att Tari lurar mig på grund av att hon inte vill arbeta. Hon vill inte använda höger bakben och detta problemet ska jag lösa genom att:

 Rida mer med yttertyglen dvs vänster

 Använda innerskänkeln dvs höger mer!

I vänster varvet ska jag påverka detta genom att göra samma ska fast lite tvärt om.

Men på samma gång får jag inte lov att stressa henne, jag har en tendens till att stressrida lite mycket!

Det var mycket träning på marken och med bommar, super för mig och Tari.

Hoppade några språng också, då konstaterades det att jag måste:

 Ha bättre galopp till hinderna, inte mesrida

 När hon börja busa ska jag ta tag i ytter, dock inte för snabbt, utan mjukt.


Mamma lovade filma, men tyvärr kom en massa folk in i ridhuset och började hoppa när jag tränade så där blev lite trångt och bökigt, därav blev det tyvärr ingen film!

Kommentarer
Postat av: LINA

hur märker ni att hon fuskar? vad gör hon?

2011-02-04 @ 22:14:27
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: LINA

SV: Okej. Min dam fuskar lätt med, i båda varven, men det kan hon då göra genom att öka tempot och bli kort

2011-02-05 @ 08:55:01
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Steget

Har du sett den nya hästskvaller bloggen http://ssteget.blogg.se/ ? Den är jätte bra :) Om du vill att vi skriver om dig så är det bara att du mejlar oss eller skriver en komentar, om du har något bra tips är det lika så! Titta in du kommer inte att ångra dig :D

2011-02-06 @ 13:01:21
URL: http://ssteget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0