Maria Träning

Idag var det åter dags att åka och träna Tari för Maria.

Började med att rida fram som vanligt, låta henne använda höger bak ordentligt. För det gör hon inte alltid. Efter ett tag satte vi på sporrarna. Det blev ganska vilda protester från Tari, hon kickade i sargen och hade sig. Men till sluts gick allting mycket bättre. Galoppfattningarna rusar hon iväg i ibland. Men efter ett litet tags tränande gick det bättre och bättre.

Hoppade ett litet hinder på en volt. Jag red aldeles mycket attack och stressade henne ibland till en aldeles för tidig avsprångspunkt. Men även det gick bra. I vänstervarvet var det mycket svårare i alla fall.

Hoppade sedan en oxer och ett räcke detta gick på samma sätt. Jag måste låta tari galoppera frammåt till hinderna och inte ta och bromsa för mycket för tillsluts har jag ingenting att rida på... och då tappar vi allting och enkelt kan det bli ett stopp. Rider jag i samma lagom galopp innan hindret så landar hon i samma galopp och det blir inte det där springinga, hoppiga och jobbiga plötsligt.

Hoppade sedan en kombination. Tari hoppade sjukt bra, det slutade med att vi hoppade den tom 1,30 för att Tari skulle runda sig ordentligt! I slutet var hon sjukt trött i hela sin kropp så vi bestämde hur hon skulle gå ett tag framöver.

Tisdag: Skritta
Onsdag: Skritta
Torsdag: Ridas lätt
Fredag: Ridas lite mer
Lördag: Vila


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0