Öppen bana Vantinge

Idag på förmiddagen och lite på eftermiddagen vad det öppen bana i Vantinge. Vi tyckte att det var super bra att åka dit och hoppa Pralin lite, då jag aldrig har hoppat en hel bana med henne tidigare och det börjar närma sig tävlingsdebut.

Pralin:
Red fram henne och började hoppa henne bana på cirka 80 cm, gick sjukt bra hon hoppade mur och vattenmatta och allting gick som på räls. Tempot har vi fortfarande problem med. Antingen går det för fort eller för sakta, vi har inte blivit riktigt samspelta än.

Höjde sedan upp hela banan till 1m några språng på 1,10 och det gick jätte bra tills vi kom till sista hindret en oxer på båge efter kombinationen. Jag tog tillbaka henne lite mycket sedan blev det lite attack till hindret och hon hoppade så mycket och så stort så hon höll på att hoppa mig ur sadlen. Jag tappade stigbyglarna och allting och det slutade med att jag höll på att flyga av, men jag klamrade mig fast runt halsen. Och snäll som Pralin var så stannade hon sedan snällt. Dem som var i ridhuset då tyckte att jag var duktig som satt kvar, men det var med nöd och näppe haha. Jag måste lära mig sitta bättre kvar i dem lägena! Sånt man lär sig med tiden...
Jag är så irriterad på att vi inte hade filmkameran med oss när hon hoppade så perfekt!

Tari:
Vi tyckte att det var bra att även Tari fick komma upp och hoppa en bana så sagt och gjort vi åkte med henne också.

Hoppade fram henne också, hon hoppade super. Sedan skulle jag hoppa banan och på första hindret som var de med mur grejet så stannade hon, hon var inte riktigt framme och jag blev hängandes i innerhanden. Sedan gick det bra.

Höjde sedan banan och det var den som fastna på film, den rundan hoppade hon också riktigt bra. Till kombinationen där hon river blev jag hängandes i innertyglen och glömde använda ytter och skänklarna. Hon blev även på vissa ställe lite stark där jag tar lite mycket i henne med inner.

Kommentarer
Postat av: Albin Loán

Jag tycker hästar är underliga djur alltså, men fascinerande dock.



Sist jag red var på ett fullblod som är 173 centimeters galopphäst.



Vi började "sakta" och mitt X sa att detta är en lite ivrig galopphäst som sticker om jag släpper tyglarna, så att jag fick hålla bestämt, inte hårt i tyglarna.



Jag är allergisk och började nysa och vad händer? Jag tappar båda tyglarna och hästjävlen började galoppera givetvis och jag håller på att trilla av men den fortsätter. Den springer och springer och jag tror jag skall dö och håller om halsen/manen på hästen samt i sadeln i ungefär en minut då hästen slutar galoppera och är helt svettig, jag också. Hjärtat gick i 180 alltså.



Bakom mig efter ett tag kommer mitt x ridande och skrattandes. Hon hade kissat på sig för hon tyckte det såg så jävla roligt ut.. mmm. Fifan!



Krams

Albin Loán

-----

P.S. Hoppas du diggar min musik D.S.

Albin Loán @ Spotify eller på Youtube

2011-02-11 @ 13:09:17
URL: http://www.finest.se/albinloan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0