Tävling Åstorp Tari

Idag trotsade vi kylan och åkte till Åstorp vid 8-tiden. Termometern visade -14 grader, vilket är väldigt kallt här nere i skåne!

1,10 Reg avd B - 4 fel
I samråd med tränare beslutade vi att Tari bara skulle gå en avd B idag, dels går det fortare. Dels har Tari inte tävlat sedan i somras och det är bättre att göra en lugn fin runda istället för att stressa runt och kanske göra något dumt i omhoppningen. Som det sades finns risken att man tyckte äsch det gick så bra jag sattsar i omhoppningen också händer någonting.. Nej, detta är anledningen till att vi startade avd B. Säga som en känd ryttare sa till mig varför hoppa avd A när man inte har chans att vinna?

Till dagens resultat. Fick ingen bra sväng och inget bra hopp till 1:an, vi hoppar altid konstigt på första hindret, varför vet jag inte riktigt. Sedan tyckte jag att det flöt på väldigt bra, tyvärr var hon i ett hinder lite och bommen föll. Men jag är nöjd i alla fall!

Här kommer filmen, anledningen till att det inte är så bra zoomat idag är kylan, mamma frös om fingarna, bättre än inget i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0