Carro träning Pralin

Idag var det dags för debut träningen med Pralin! Spännande värre!

Började med att göra övergångar skritt->trav->skritt osv det gick jätte bra i högervarvet, i vänstervarvet var det lite svårare men i slutet gick det skit bra.

Sedan galopperade jag och det gick bra, ökade och minskade galoppen där. Hon måste lära sig VÄNTA på mig och inte bara rusa iväg....

Hoppade sedan ett litet kryss och där var det samma sak både innan och efter att hon skulle ta det lugnt och vänta på mig.

Sedan hoppade jag bana med vattenmatta, plasthinder, och med saker under. Hon tittade inte på någonting och var super ärlig och hoppade allt!

När vi hoppade banan gick det jätte bra, det ända som var lite problemet var att det blev lite av och på ibland, hon ökade mer och mer och jag tog tag i henne och då stannade hon upp lite för mycket men vad begär man första gången!

Vi hoppade några språng upp tom 1m och det gick super bra!

Sedan ett problem till, vi verkar ha lite problem att komma rakt på hinderna, gärna vi kommer låångt åt ena hållet. Men de är ju inga stora saker, gäller bara att jobba på dem sen!

Carro tyckte att hon var skit fin, samt att hon hoppade fint och verkade tycka att det var kul att hoppa!

Jag hade svårt att trava av henne sen för hon var ganska taggad och ville bara hoppa mer och mer!

Jag kör med samma bilder hela tiden, måste fixa nya men jag vill rida på utebanan nu men tyvärr går det ju inte pga isen och frusen mark!

Kommentarer
Postat av: ellen

fin blogg :D

2011-01-25 @ 22:39:03
URL: http://eellenaanna.blogg.se/
Postat av: Malin

Gullig häst. Vilken ras?

2011-01-26 @ 16:58:55
URL: http://malinottenback.blogg.se/
Postat av: elin

fin blogg :)

och snygg häst

2011-01-27 @ 00:05:18
URL: http://pownies.blogg.se/
Postat av: Sandra - hon med isabellen!

sån fin blogg du har!

2011-01-29 @ 00:09:52
URL: http://ponnybruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0