Dagens ridning

Hästarna fick gå i Vantinge idag

Tari:
Var aldeles tomt i ridhuset= Underbart! Tari var faktiskt snäll och höll sig ordentlig idag, det är inget påfrestande arbete för henne iom att hon sätts igång nu.

Pralin:
Om man ska sammanfatta henne med några ord så lyckades hon med väldigt mycket idag... Först var hon allmänt stökig. Började rida henne, hon hade tungan utanför konstant hela tiden. Hon hoppar och skuttar och har sig väldigt mycket när man rider henne, exakt vad hon hittar på vet jag inte... Sedan krävde jag väll lite väll mycket av henne och var lite för tuff varav hon stegrar sig tre gånger irad med en intervall så hon bara precis hinner landa på marken och ta ett skutt och upp i stegring igen. Nu har jag fått känna på de också, det var inte jätte kul om man säger så. Sedan kom jag på att hon hade tungan över bettet, rättade till det, då blev hon stelare än stelast, men när hon väll släpper efter och inte kämpar imot går hon ganska fint. För övrigt verkar hon inte kunna fatta galopp i vänster varv, galoppombytena blir mest hopp, hopp, skutt, byte... Men det är mycket att jobba med och det viste jag redan tidigare!

Första ridpasset, detta var tredje i ordningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0