Dagens ridning

Idag var det äntligen dags för Dagens ridning jag tyckte att Vintervilan var slut!
Först var hästarna ut och Carro (min tränare) kom och lånade mina stigbyglar, för hon skulle köpa nya och visste inte vad hon skulle ha så hon fick låna dem.


Mina mål med dagens ridning idag var enkla och glasklara SITTA KVAR på båda.

Tari:
Det gick inte att skritta fram henne började med att trava istället, gick super. I galoppen var hon busig och skakade på huvudet och bockade och kikade lite. Sedan skrittade jag henne och då försökte hon stegra och det fick hon inte sedan började jag trava igen och hon gick super fint men liite över laddad var hon allt!

Pralin:
Lastningen gick super. Uppe i Vantinge gick vi först ett varv i ridhuset så hon fick tittat av sig lite på spegel osv. När vi sadlade henne vägrade hon stå still! Träning träning träning, måste träna på det. Sedan hoppade jag upp och började skritta. Känns lite ovant med ny häst iom jag bara ridit på henne i cirka 10 min innan i skritt och lite trav på åkern. Sedan skulle jag börja trava och de gick ju inte. Det blev en massa hopp och galopp i stället, så jag lät henne galoppera runt som en liten jojo i ridhuset i båda varven som hon ville först. Sedan skrittade jag lite och alvaret började lite mer. Sedan försökte jag få ner hennes huvud och hon skulle ha en gångart som heter trav, efter mycket om och men gick det super. Hon försöker protestera med att göra ko sparkar, hoppa,  slå med frambenen osv..
Men i slutet gick det jätte mycket bättre än i början...

Nu väntar jag på att Pralin ska torka, sedan blir det en helklippning på henne!

Kommentarer
Postat av: hästblogg

sv: Tack för tipset :) Vad betalade du för din gpa då?

2011-01-15 @ 19:01:49
URL: http://equuspuppis.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Hej!

Var gärna med när jag lottar ut månadens ekipage! Inga krav eller villkor behövs :)

http://emblems.blogg.se/hast/2011/january/manadens-ekipage-februari.html

2011-01-15 @ 21:27:51
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

haha bra mål!

2011-01-16 @ 10:23:52
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0