*



Jag har fått lite frågor om Pralin:

Är hon något utbildad? 

oj har du inte provridit? Har den gjort ngt innan då eller hur bestämde du dig för att köpa?

Pralin har gått som unghäst och nollat 1m för något år sedan. Tävlat lite dressyr. Altså inte så mycket tävlad pga förra ägarens ointresse och tidsbrist. Det är därför jag kallar Pralin för lite av mitt "nya" projekt. Målet med henne är att lära känna henne och se vad hon kan göra på hoppbanorna.

Jag har inte provridit henne pga att vädret blev som det blev, det blev heller aldrig tal om att provrida henne. Provrida hästar är en bit som jag tycker är väldigt svår, många krav på sig från ägarens sida tycker jag. När vi letade häst tidigare och köpte Cola, var där många hästägare som var oärliga och hästarna hade sadeltvång och dyligt och slängde av en.

Jag letade inte häst, jag har ju två sedan tidigare så det var inte planerat med ny häst alls. Men jag fick ett erbjudande av ägaren om att köpa Pralin och jag valde att inte tacka nej till det erbjudandet.


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

låter som något jag också skulle kunna tänka mig, dock utan köp, men kanske åt ägaren :) och nu kom jag på att jag ju inte har någon koll - hur mkt har du tävlat och så? :) du verkar väldigt ambitiös

2011-01-12 @ 20:29:27
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

SV: har bara två kvar just nu, men jag kan väl offra en!

2011-01-12 @ 21:04:53
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0