Sitsträning

I Torsdags var jag iväg på sitsträning. Det var med en sjukgymnast som höll i det. Denna första gången var det Teori. Vi pratade om att en liten snedhet hos ryttaren kan skapa stora problem hos hästarna. Vi räknade ut att om man vägde 75 kg och var 1 cm snedd åt  ena hållet så var det 7 kg extra för hästen på den sidan. Vilket kan ge stora konsekvenser.

Vi fick även sitta på en sådan balanspall, det var lite spännande, det var sjukt, den märkte varenda millimeter man tog åt något håll. haha. Sånt borde man göra rätt ofta!

Det var ungefär vad som sades, nästa gång ska vi som sagt ha hästarna med oss! Det ska bli skit spännande!
Jag vet om att min sits inte är den bästa...

Jag tror att det är Tarisen som ska få följa med då..

Kommentarer
Postat av: Lina S

Jag har lite problem och har gått hos en sjukgymnast och tränat med pilatesboll och balansbräda. Ställer man sig med varsin fot på två vågar ser man ju också skillnaden :)

2011-01-29 @ 17:33:29
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0