Dagens träning

Idag tränade jag Tari för Maria i Åstorp.

Tari var almänt överpigg och busade bara rundor hela tiden. Hemma har hon varit jätte slö varje dag, hon vill alltså inte arbeta hemma och försöker fuska så att hon slipper arbeta ordentligt. Många Minus. Måste försöka få henne aktiverad och gå framåt även hemma.

Framridningen var där inget speciellt fel på mer än min sits. Varför kan den aldrig vara bra. Jag måste få bak axlarna mer. Jag skulle göra cirklar med axlarna. Börjar med att ta fram dem, upp dem och sen ner dem. Jag klarar inte riktigt av att ta bak axlarna. Jag måste träna på detta. Inte bara när jag rider utan annars också.

Sen måste jag lära mig att ta ut vänsterknäet, jag kniper hemskt med det.

Började hoppa och Tarisen bara bockade och var riktigt pigg. Men annars hoppade hon riktigt fint. Hoppade ett räcke på 1,20 och sedan hoppade jag en trekombination. Där busade hon mest efter det. Sedan höjdes trekombinationen tills den låg på 1,35 och hon hoppade jätte fint!

Jag måste lära mig att tänka långsamt och inte stressa henne i sprången. Jag skjuter iväg både mig och henne i sprången och det blir inget bra resultat alls.

Kommentarer
Postat av: julia sundelius

frågestund på bloggen!



http://halvblood.blogg.se/2011/june/fragestund.html

2011-06-14 @ 11:28:47
URL: http://halvblood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0