Jämförelse

Jag fick en kommentar på en träning nu för ett litet tag sedan den löd enligt följande: "Nu syns det nästan inte att du hängde på halsen tidigare"


Här är en bild från Januari -10

Där syns det väldigt tydligt hur framåtlutad (hänger på halsen) jag är. Ingen bra sits överhuvudtaget.

Men nu sedan början på 2011 har jag tagit mer tag i ridningen, börjat träna lite för Maria och efter en massa träning och påmminelser har det blivit mycket bättre, nästan helt bra.

I början sa hon till mig luta dig så mycket bakåt så det känns som du ska trilla av baklänges. Jag gjorde det och fick titta i speglen, vad ser jag då? Jo att jag inte alls lutar mig bakåt så mycket som det känns. Kännslan styr. Efter mycket envis träning med problemet så har jag succesivt börjat luta mig sakta men säkert mer och mer bakåt.


Här är en bild på Cola sedan April. Jag skrittar fram en överladdad Cola på kortet.

På den senaste bilen har jag mycket bättre sits, jag sitter mer bakåtlutad och får en mycket bättre position på hästen. Dock tycker jag att jag kunde haft axlarna lite längre bakåt när man ser på bilden. Men det är en stor skillnad sedan början på året och sedan första kortet är taget början på 2010.


Kommentarer
Postat av: warnmark -foto & hälsa

Tack Matilda :D Och vilken skillnad på bilderna. Bra jobbat!!

2011-06-11 @ 16:30:57
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

det är nog något vi skulle behöva ta efter mer här uppe också :)

2011-06-12 @ 21:02:13
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0