Träning Tari

Idag tränade jag Tari för Maria.

Började med mycket temopväxlingar och skänkelvikningar. Tari gick ganska bra tills vi kom till galoppen där blev hon lite sprallig och hade lite mycket egen vilja.

Efter det började jag trava över tre bommar på en båge, jag red på en volt över dem. Där var jag tvungen att se till med yttersidan så att Tari inte blev för rak eller flöt ut för mycket och jag skulle rida på mitten på alla bommarna. Det gick svårast i högervarvet tyckte jag.

Gjorde sedan samma sak fast över ett hinder där var det också svårast i högervarvet men tillsluts gick det också riktigt bra.

Sedan skulle jag hoppa en linje och jag hade aldeles för mycket kontroll mellan hinderna så jag fick in första gången 10 galoppsprång. Sen skulle jag rida på ett mindre vad gör jag då? Jo, då rider man på två mindre. Jag kan med detta konstatera att jag kan nog reglera Tari ganska mycket. Men jag fick inte rida på något av sätten som jag gjorde. Jag ska inte ha så mycket kontroll, det blir svårare sen då och rider jag så på tävling så får jag garanterat tidsfel. Sen när jag red på två mindre så jagar jag henne för mycket. Jag ska bara "åka" med utan att bromsa för mycket eller gasa för mycket.

Lagom bäst helt enkelt! Fast destu svårare!

Tari föredrar mest sömn och vila!

Idag hade jag kameran med till träningen men mamma vägrade hålla i den, nästa träning ska jag hoppa bana med Pralin och då hoppas jag på många kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0