Varning för Barn!

Jag har i lokala medier uppmärksammat att många stör sig på ouppfostrade barn på offentliga platser så som flyg etc. Jag har uppmärksammat barn på andra ställen.

Igår vad jag i Åstorp och tränade. Där var några barn som lekte sidan om banan och åkte med en sparkcykel på grusen. Dem var långt ifrån mig och var inte stökiga på något sätt mer än att det lät när den använde sparkcyklen. Hästen jag satt på vid tillfället blev rädd och reste sig lite. Barnen som då befann sig mer än 10 meter ifrån mig reagerade med att stå blixt stilla ett bra tag, för att sedan ta och bära bort sparkcyklen. Jag kan tillägga att dessa barnen kan ha varit cirka 10 år. Dem verkade väldigt oppfostrade med att om hästarna gjorde någonting eller blev rädda så skulle man akta sig och inte skrämma dem. Jag kan tillägga att pappan till dessa barnen är en fyrspannskusk som är med i landslaget och var och tränade i Åstorp som sista genrep för Aachen!

Idag var jag på ett annat hästrelaterat ställe. Där var flera hästar och jag bedömde att sådana barn som dem inte borde varit där dem var. Dem sprang runt överallt där det befann hästar. Dem sprang nästan mellan benet på okända hästar och var överallt bland hästarna och lekte. Dem hade ingen respekt för hästar. En olycka hade inte varit långt ifrån om någon av hästarna som var där hade blivit rädda för någonting!

Man börjar undra var säkerheten finns någonstans? På storhäst tävlingar har jag också sett flera som har barn som springer runt överallt där dem INTE borde vara. Men det finns många som har väldigt bra kol på sina barn och kan leka där dem bör leka.




Vad anser ni?


Kommentarer
Postat av: Evelina

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-12 @ 23:05:40
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0