Dagens ridning

Tari:
Skritta några långa rundor ute på åkern. Vi var riktigt nära ett rådjur idag, det tyckte inte Tari riktigt om. Då ville hon bara springa hem! Men annars gick det bra att skritta henne. Förutom att jag frös!

Cola:
Var nästa häst. Med henne tränar jag mest att få fram henne för skänkeln så hon inte bara står och hoppa och bockar och försöker få av mig. Sedan lite tempoväxlingar och försöker få henne fokuserad på mig och att hon ska stanna när jag tänker sakkta.. Cola var faktiskt riktigt duktig idag! Det går bättre och bättre! Tur de!

Pralin:
Sist och piggast ut! Hon var en liten raket idag. Det började med att hon inte skulle trava när jag ville att hon skulle trava, och tillsluts fick hon helt enkelt trava precis som jag ville. Jag bara satt och väntade ut henne trotts alla hennes olika konster. Sedan gick det bra, men på henne gäller det att ta det lugnt och tänka lugnt så hon går lugnt som jag vill. Med henne är det svårast att få tillbaka utan att använda handen. Träna träna träna. Jag måste sluta använda handen så mycket. När jag använder handen måste jag använda ytterhanden, det blir lätt att jag tar och rycker lite tag i inner, aja baja. Eller så tar jag och rycker lite tag i ytter heller inte bra ska bara ta det lugnt och metodiskt och försiktigt...

Kommentarer
Postat av: Erika

Har du tre hästar ? :)

Vad har du för hästar, ras, ålder ?

Är dom dina egna ?



2011-03-08 @ 19:32:38
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0