Dagens ridning

Hade planerat att hinna in och titta på SM idag, men vad hände? Jo, dem tog någon mega snabb fart där inne så jag han helt enkelt inte!

Alla hästarna var tvugna att gå idag då det vilade igår pga jobb.

Pralin
Först ut och första och sista hästen hemma! Det ösregnade när jag red henne och banan var rätt blöt! Inget bra, gick typ bara att rida på spåret. Så det blev mycket skritt och trav och lite galopp. Men formen satt kvar sedan i förrgår och hon gick riktigt fint! Gjorde lite skänkelvikningar och öppnor med, det blev lite inslag av högreskolan där då och lite resning och lite bockning och allt vad man kan göra för att slippa arbeta. Men stundtals gick det även väldigt bra, bara man inte retar henne för mycket.

Tari
Första hästen i ridhuset, tränade mycket övergångar och skänkelvikningar, öppnor och slutor med henne. Samt att hon ska lyssna på mig utan att jag använder handen, men det går verkligen sådär. Hon är väldigt seg på att lyssna på mig stundtals. Men i slutet vad jag nöjd med henne och hon gick i en bra form.

Cola
Nästa häst i ridhuset var Cola. Med henne började jag med lite skänkelvikningar och öppnor idag och det gick faktiskt över förväntan. Hon är så grymt duktig! Hon var inte alls så busig som väntat idag och uppför sig. Gör en massa volter samt att hon ska lyssna på mig utan hand och det lyssnar hon väldigt bra på förrutom när hon tar och gör ett jäkla ryck så jag flyger fram, så gör hon ganska ofta och jag orkar lixm inte sitta kvar i knycken som uppstår. Men jag måste helt enkelt lära mig att göra det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0