Dagens ridning

Idag fick alla vars ett pass hemma på banan! Underbart (i början)

Cola och Tari hände där inget speciellt med fortsatte mest som vanligt med dem, finns inte så mycket mer att skriva om än att dem var duktiga..

Till Pralin som jag inte han rida innan det blev kol svart, vilket resulterade i att vi fick tända belysningen på banan= skuggor. Dessutom blåste det en del idag och blåst och skuggor är ju som bäddat för spöken tyckte Pralin. Som var jätte rädd för allting och bara kastade sig åt alla håll och kanter och försökte dra iväg i sken. Men jag lät henne galoppera för fullt ett tag (inte så jag riskerde någonting, omkullridning eller så). Sedan tog jag tillbaka henne och börjad om på noll och försökte få henne att lyssna på mig och bli lugn. Till sluts så gick det och i slutet gick det riktigt bra!

Summan av kardemumman blir att jag måste träna på att rida Pralin i belysning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0