Dagens ridning

Nu försöker jag komma igång med lite dagens ridning!

Tari
Först ut i Vantinge, hon var pigg. Men hon gick mycket fint. Gjorde mycket serpentiner om hinderna och försökte verkligen få henne med mig. Mycket öppna/sluta samt skänkelvikning blev det också. Hon ska lyssna på mig och inte bara få busa runder som hon vill! Där var några tithinder som låg på cirka 60 cm. Så Tarisen fick hoppa några få språng på dem (5st). Det gick bra, hon tittade inte alls!

Pralin
Var andra ut till Vantinge. Förkyld som jag är var jag regällt medtagen vid detta laget och inte alls på något bra humör. Hon var hemsk i början, tjaffsig och bara hoppade rundor. Fick henne och trava lite och skulle sedan fatta galopp men hur gick det? Jo, vi hade korsgalopp både till höger å vänster och fel galopp. Efter många hopp och skutt och avsaktningar blev det tillsluts rätt galopp ett tag, hon byter till kors ibland när man tar lite i henne..
Sedan ville hon bara springa iväg och det fick hon inte. Med tanke på hur hon gick i början gick hon sjukt underbart i slutet! Hon hoppade dem små sprången åxå som Tari gjorde och hon tittade heller inte på någonting!

Jag testade inte The Differenxe tränset på Pralin pga tidsbrist och pga att jag ska testa något annat först i dagarna...

Tari på bilden!

Förkyld som jag är mår jag dåligt när jag har ridit och känner mig medtagen, men det gäller att kämpa på trotts att man är sjuk! Vill man nå framgång så vill man!

Kommentarer
Postat av: FRIDA VIKTORSSON - Reining Ryttare - lottar ut goodiebags på bloggen

SV: vet inte, men vi får se :) just nu håller vi på med en lite annorlunda version av event för bloggare :)

2011-03-02 @ 20:47:43
URL: http://fridaviktorssons.blogg.se/
Postat av: Nadja

Nu blir jag nyfiken! Vad är det för något du provar istället för tränset på Pralin? (:

2011-03-02 @ 21:14:25
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0