Det finns utrustning till allt...

Igår på träningen använde jag en sak som jag köpte för cirka två år sedan, använde ett litet tag i början och sedan blev det inte mer.. men nu har jag börjat använda den lite mer.. Men behagligt eller skönt är det inte precis..


Det står så här om den här
Shoulders Back från Charles Owen
Supersmart överdel som hjälper dig att få en korrekt hållning på ett naturligt sätt. Får dig att sitta rakt i sadeln samtidigt som du har en rörelsefrihet som andra liknande hjälpmedel ofta saknar.
Lika bra att använda utanför ridningen för att räta upp böjda ryggar.

Jag har ju problem med min hållning och har haft väldigt länge, jag har det även när jag går vanligt osv. Inte bra men jag kan säga att Shoulders Back är inte jätte obekväm att ha på sig, jo den är obekväm på så sätt att den tvingar en till en bra position med axlarna. Man kan dessutom själv välja hur hårt man vill spänna den, jag tyckte till träningen igår att den skulle göra bra nytta och spände den nog lite väl hårt...

Men mina tränare och min mamma som ser mig rida ofta, säger att det är väldigt stor skillnad när jag har den på mig eller inte. Jag sitter mycket mycket bättre med den, jag får mycket bättre position med överlivet... Lutar man sig för mycket frammåt som jag gjort tidigare sliter det mycket på hästarnas framben också!

Igår hade jag som sagt var den på träningen och ja det känner jag idag! Jag har sjuk träningsverk, det märks att jag har träningsverk bara jag andas! Inte jätte kul, men vill man utvecklas så vill man!

En annan bild på min Shoulders Back. Man har altså plattan på ryggen och trär in armarna genom de banden som är knäppta på bilden och sedan sätter man fast den nedre remmen runt magen typ(fast lite högre).

Ett tips för er som har lika dålig hållning som mig!

Här ser man en del av min dåliga hållning, från i somras, precis innan vi ska hoppa ett hinder. Jag tycker allmänt att min sits är jätte dålig på denna bilden... Hälarna, händerna, lutar mig frammåt, har inte axlarna tillbaka. Det ända jag tycker att är bra med min sits är att jag tittar bra frammåt!


Kommentarer
Postat av: Erika

sv:

Haha jo.. ;)

Jag brukar typ bara köra på om jag inte hör vad tränaren säger.



Så får hon upprepa de hon sa aromatiskt. ;P

Och då brukar hon säga de högre å då hör jag.



2011-03-05 @ 20:35:06
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

SV: Hon verkar ha sprungit omkull (igen) och slått upp ett sår under ena framknäet och är blockhalt! KUL på en häst som INTE kan stå inne...

2011-03-05 @ 22:13:53
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0