Igår kväll var jag på sitsträning!

Det var mycket Åstorp tur och retur igår, rätt tråkigt för det är ganska långt att åka dit (30 min enkel väg).

På kvällen var det dags för Sitsträning för Pernilla igen och Tari var hästen igen. Började med att vi red fram lite självständigt. Jag måste tänka på att jag inte vrider min högra fot för mycket. Sedan började vi med att göra olika övningar till hästs.

Här beskriver jag övningarna (utan stigbyglar):

* Röra på tårna.
* Röra på fotleden, upp och ner och i cirklar.
* Röra på knäet, ta knäet rakt fram.
* Ta ut och lossa benet från sadlen, rakt ut (vi ryttare fick kramp i benen) ett i taget och båda på en gång.
* Vi pendlade även med hela benen, viktigt att ha med överbenet.

Jag kan berätta att Tari blev stressad av dessa övingarna, hon försökte hela tiden sätta av i full fart och lekte lite väl mycket!

Sedan red vi runt koner, stod i lätt sits och försökte känna var vi lade mest tyngd eller vek oss. Sedan galopperade vi och Tari blev aldeles för dragig och jobbig då. Men sedan gick det lite bättre.

När jag rider måste jag tänka på att få upp bröstkorgen, ner med axlarna och bak med axlarna och inte vrida foten!

Det bästa/sämsta med sitsträningen denna gången var att jag red med Maria (som jag tränar för). Så i slutet diskuterades det väldigt mycket om mig från olika hål även om Tari.


Nu är semestern slut? Eller vad tror du Tari? Jag tror att vi får oss världens genomkörare i morgon på träningen för Maria! Återstår bara att se!


Kommentarer
Postat av: Matilda

En ny blogg om mig som satsande tävlingsryttare. För dig som gillar hästar, tävlingar, prylar och åter igen hästar! :)

2011-03-04 @ 10:02:52
URL: http://mattiebusen.blogg.se/
Postat av: Erika

Kul och bra med sits träning. :)

2011-03-04 @ 16:37:06
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0