Jag älskar telia....

Vår fasta telefon knastrar som in i bomben, internet går segt som sirap i perioder just nu. Vi har haft problem med vår telefon i mer än 20 år! Var gång det regnar eller töar så försvinner vår telefon och internet! Lyckat!

I november tror jag det var la dem en kabel uppe på marken istället för att gräva ner den för att det gick inte att gräva... nu har fortfarande inget hänt... Tills idag telefonen och internet började bråka med mig och vi felanmälde det. Då ringer dem upp från Telia och klagar på att vi ska titta på våra grejor osv.. Vi bara är det inte bättre ni kollar på era grejor? hrm... Berättade om kablen som ligger på marken, det kommer fram att man inte får lov att ha kablen liggandes så så länge och att där antagligen kommit in fukt i någon koppling.

Hur svårt kan det vara igentligen? Ett fel man byter ut kablen på 1m, nästa gång det regnar är det fel igen, då byter man ut den andra metern närmast det andra felet.. Det hade nog varit lättare att lägga en helt ny kabel.. men det är för dyrt...

Men nu vet ni i alla fall om uppdateringen är dålig så är det mitt internet som bråkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0