Jag hissar elektroniken!

Prylen som jag inte vet vad som heter hissar jag i alla fall. Nu ska jag berätta vad det är. Det är så att tränaren har en mick också har man själv en hörlur eller öronsnäcka eller vad man nu vill kalla det för. På detta sätt hör man tränaren genom den saken, sjukt bra i alla fall!

Man hör exakt vad tränaren säger, man behöver inte gissa halva orden (eller hela för den delen). Man kan koncetrera sig på ridningen mycket mer än om man inte använder den. Den är faktiskt inte ivägen vad jag vet (jag har tom hoppat med den).

Man får alla direktiv klart och tydligt och fort! Sedan sparar det ju grymt mycket på tränarens röst och tränaren hinner säga 10 gånger så mycket som utan. Har man utan måste ju tränaren skrika och det har sjukt långt tid och då måste man andas en massa också!

Någon annan som testat rida med sån eller vet vad det heter?

När jag tränar för Maria använder vi oss av den oftast. Det tycker jag gör skillnad, man hör mer och man blir mycket mer matad med information hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Erika

Låter ju som en väldigt bra sak. :)

De är så jobbigt när man ska behöva fråga, tränaren vad sa du, vad sa du hela lektionen. :P

2011-03-05 @ 11:39:05
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0