Kanske kan vara något?

Ni ikväll kom jag på en idé. Idén handlar om Pralin.

Så här går Pralin bara man tar lite försiktigt i tyglarna, hon tar upp huvudet och vill inte riktigt söka stöd på bettet, hon är även duktig på att gapa när man rider henne. Därför har jag kommit på en idé jag ska testa på henne det är nämligen detta tränset:

Dyón The Difference

Detta tränset hade jag till Tari tidigare, märkte ingen speciellt skillnad förutom att det var lättare att tränsa henne och hon rörde mer på öronen när hon hade sin ink, men nu har hon ju inte kvar inken på örat och störs inte av det längre! Därför tyckte jag inte det hade någon skillnad på henne längre..

Nu när jag har det tänker jag testa det på Pralin och se om det "ger" någon effekt på henne. Se om hon går stadigare och blir mindre "hård i handen", samt går mindre bakom lod.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Testa går ju alltid (:

2011-03-01 @ 20:12:35
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Klara Dahlstedt

Du får hemskt gärna utvärdera försöket sen!! Min ponny är extremt "stum" i munnen/halsen av och till, funderar också på om det vore något..

2011-03-01 @ 20:59:09
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Ida Olsson

Vilken fin blogg :)



Har själv haft ett Dyon the difference träns på min ponny, han tyckte inte alls om det tråkigt nog då han tidigare var extremt känslig för förändingar. Köpte då ett Dyon Anatomic till honom och det vart stor skillnad (eftersom de inte heller trycker bakom öronen) Så om inte difference tränset funkar kan du ju prova ett sådant. mina ponnyer slapnade av mycket bättre med dom tränsen! :) Lycka till Kram Ida Olsson

2011-03-02 @ 07:56:10
URL: http://idamariaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0