Maria Träning Pralin

Idag var det dags för Maria träning med Pralin (nu ska jag testa The Difference tränset).

Började med att rida fram henne som jag brukar, dvs mest rakt fram (FYYY, jag får inte bara rida rakt fram i samma tempo i 1000 år det är inget bra!). Sedan när Pralin inte lyssnade för mig skänkel när vi skulle öka så skulle jag låta henne galoppera FORT. För att sedan börja trava igen. Hon ska vara FRAMME för skänkeln och inte hitta på en massa andra dumheter.

Ställde henne utåt och innåt. Hon har svårast i högervarvet. Galopperade henne och det var lite av samma princip öka och minska och göra det med sätet. Sedan skulle jag sakta av till skritt från galopp och bara använda sätet. Jag gör det och Pralin tvär nitar! Haha, hon som annars brukar vara stark och jobbig. Blev helt plötsligt lydig?

Sedan ville hon absolut inte flytta sina framben åt sidan, hon är stel i halsen också. Så tog Maria henne på en liten volt (jag satt så klart på), och försökte få henne att fytta frambenen i sidled, tillsist gjorde hon det riktigt bra och Maria var nöjd. Men det knakade lite i Pralin när hon flyttade benen (undrar om något satt fast?det måste gjort det..).

När jag började trava efter det satt jag inte på samma häst som från början, hon gick helt sjukt fint! Sedan avslutade vi bara med att hoppa några få språng! Även detta gick bra men!

I högervarvet måste jag tänka på att inte tappa galoppen genom svängen för att då får vi ett jäättte stort språng, utan hålla galoppen och flyta på.

Andleningen till varken bild eller film är att min kamera inte tar bra kort i ridhus och film för att jag hoppade lite och det blir aldeles för mycket "tråkig" tid.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Tror du tränset gjorde någon skillnad? låter som om att det funkade att prova en annan tränare!

2011-03-03 @ 21:51:17
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0