Maria träning Tari

Sennare på eftermiddagen hade vi bestämt att jag skulle träna Tari för Maria. Det blir mycket träningar och mycket Åstorp hela tiden! Men det som var bra med tiden jag träna Tari var att jag kunde stanna kvar och lyssna på en föreläsning och sedan lifta hem med föreläsaren! Så kunde mamma köra hem Tari och på så sätt sparade vi en runda till Åstorp idag..

Till träningen, Tari var jätte avspänd och lugn idag i början och almänt lugnare och gick mycket bättre med huvudet och allting! hon gick så bra när jag red fram henne! Allt sedan Maria red henne sist...
I galoppen blev hon springigare, då måste jag ta tag lite i ytter och sedan använda ytter skänkel så hon flyttar sig och på så sätt blir det en broms utan att jag använder handen överdrivet mycket!

Började travhoppa henne med en massa bommar innan eller massa och massa två. Det gick riktigt bra och Tari fick vänta på mig, men när man tog det från sk fel varv så blev det jätte svårt att styra men till sist så gick det!

Sedan hoppade jag två hinder på linje precis som jag gjorde med Pralin och det gick också väldigt bra, jag skulle ha bättre tempo och bara ta det lugnt mellan och bromsa lite för ytter absolut inte med inner som jag gör.. Till sluts blev det högre och längre.. Hinderna var runt 1,20 och oxern var minst lika bred! Det gick jätte bra och bra språng fick vi till!

Sedan avslutade jag med att hoppa en kombination, den låg också på cirka 1,20 men när det blir lite "större" så de sista sprången jagar jag iväg dem, och det gjorde jag så klart och det fick jag absolut inte lov att göra, utan skulle ta det lugnt och inte rida iväg henne för då blev det ändå fel avstånd när vi kom fram...

Men det tycktes att hon hoppade mycket finare språng idag! Det var länge sedan hon hoppade så fint!


Jag har även börjat hoppa Tari utan martingall och överhuvud taget rida utan den och det funkar super bra! Hon tar inte alls upp huvudet lika mycket! Maria tycker att martingallen hindrar henne ibland, bättre att rida utan då!


Kommentarer
Postat av: Emma

jag rycker du är grymt duktig ska du veta! :D keep it up girl!

2011-03-29 @ 14:23:22
URL: http://grytagirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0