Maria träning Tari

Idag var det dags att träna Tari igen!

Framridningen var inte den roligaste, Tari försökte slinka undan och gjorde diverse olika saker för att slippa arbeta korrekt såsom böja på halsen överdrivet mycket, springa iväg, backa hålla på och vara allmänt störig...

Jag red mycket lösgörande såsom skänkelvikningar, öppna, sluta. Guldklimparna fick jag fram ibland då gick hon riktigt fint! Sedan mycket ökningar och minskningar stod också på schemat. Riktigt nyttigt. Galoppen blir alltid jobbigare än traven, det blir mer dragkamp. Jag rider sämre i galoppen kan jag bara konstatera. Det gäller att få till de prefekta.. Just den pefekta galoppfatningen fick jag till ibland, det kändes underbart!

Till hoppningen som alltid påbörjas efter mycket markarbete och hoppningen tar oftast minst tid... Kanske inte så kul men hästen är ordentligt framme och går riktigt bra vid de laget!

Hoppade fram på ett litet hinder det gick bra, tari busade lite ibland.  Var där två hinder på en linje så skulle jag bara hoppa det sista och ändå skulle jag få en spikrak väg till det. Det är sånt som jag inte är riktigt van vid att träna på, jag är van vid att kunna göra en slarvig väg och övervinna hindret. Men idag var det pressition som gällde. Jag skulle rida riktigt långt ut i svängarna och få en exakt rak väg, efter någon gång gick det och sprången blev därefter riktigt riktigt bra!

Sedan hoppade jag lite bana med några linje också. Det gick riktigt bra när jag hade en bra galopp till hindret, ibland kortar jag lite för mycket av okänd anledning. Kortar jag för mycket blir det första språnget bra och jag måste då rida jätte mycket frammåt till andra och sedan efter de blir det inte bra alls det straffar sig!

Hoppade sedan en liten bana på 1,20 och oxrarna var lika breda som höga. Jag red bra i början, sedan när jag hoppat första hindret på en linje så jagade jag henne till andra hindret och det straffade sig med att en bom föll.... Hoppade resten och då stressade jag inte henne och då gick det bra...

Fick hoppa om linjen där jag fick ett nerslag och då red jag som man ska rida och sprången var helt amazing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0