Mitt senaste köp som ska bli hästrelaterat!

Är detta:


När jag var på sitsträning del 2 så red vi med vikter på benen. För att bli medvetna om att lägga mer tyngd i stigbyglarna och få stadigare skänkel.

I veckan såg jag detta på Lidl för 179 kr, det är alltså ett viktset! Med olika vikter för benen, handlederna och typ hantlar. Jag ska använda benvikterna när jag rider ibland hade jag tänkt.

Jag har även tänkt laborera lite med det och hoppa med vikterna och se om det gör någon skillnad på skänklens stadighet (men detta får tyvärr vänta tills ridbanan hemma är ok att hoppa på...).

Jag har insett nu att det finns så sjukt mycket omedvetna saker man gör när man rider.. Jag insåg att jag inte är medveten om väldigt mycket som sker när jag sitter på hästryggen. Jag känner tex inte när jag spänner axlarna, när jag lutar mig frammåt, när jag har vänsterhanden för långt åt höger mm. Det är sånna spontana grejor som man gör utan att man så mycket som tänker på det. Men steg nummer 1 i utvecklingen är att bli medveten om sina problem och sedan jobba med dem..


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tipsar om en yogaboll om du vill førbættra balans/sits :)



Dessutom en kul leksak før hæsten!

2011-03-06 @ 10:00:05
URL: http://jeldh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0