Tävling Båstad

Idag har jag och Pralin varit på Båstad och tävlat, därav den dåliga bloggningen igår. PGA att jag väldigt sent fick reda på att jag fick hoppa in och jobba igår och då han jag inte riktigt med allt jag planerat och hade inga förberedda inlägg att slänga in!

90 cm - 0+0 fel
Hon var hyffsad på framhoppningen. Försökte rida som jag har fått order om. Det gick väldigt bra. Inne på banan la jag upp ett bättre grundtempo än vad jag brukar ha också försökte jag rida med så lite innerhand som möjligt. Det gick bra, ibland på räckena ur sväng använde jag innerhanden lite för mycket! FY! Men Pralin hoppade super bra och tittade inte på någonting och nollade! Allt enligt planerna!

Detta fick man när man nollade 90 som är en bedömning A, alla felfria likaplacerade 1:or

Man fick altså både rosett, plakett och ett spö! Riktigt fint!
1m- 4 fel
I denna klassen märktes det att hon var tröttare, hon korsade mer på framhoppningen och banan och reste sig lite och greja på framhoppningen. Men inne på banan hade jag ett bra grundtempo igen och tyvärr föll sista bomen i grunden, det var ett räcke ur sväng, dessutom högersväng vilket är hennes svåraste. Jag kom lite dragandes i innerhanden skulle ridit på mer och släpt mer på innerhanden tror jag.
Maria var i alla fall där och tyckte att det såg bra ut och tyckte att svängen var lite för svår för Pralin, hon är ju inte så rutinerad och inte så mycket musklad. De tycktes även att jag red snyggt och prydligt! Alltid kul att höra! Jag får väll höra mer kritik på nästa träning, återstår att se!

Ett extra plus till Båstad var att alla hästarna fick vars en morot när de kom ut från banan! En liten detalj kan göra så stor skillnad!

Kommentarer
Postat av: Anna

Va roligt ! Tävlar du mycket ? :)

2011-03-20 @ 14:43:16
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: Lotta

SV: Var väldigt aktiv i Båstad innan men kände inte att jag fick nått tillbaka så jag lessnade samt att de nästan aldrig har nått för storhäst mer än någon lokal hoppning och en dressyrtävling och det tycker jag är tråkigt som vill tävla endel. Har vänner som är med i Åstorp så valet föll naturligt, gillar klubben, mycket engagemang osv samt ett stort + att man får anläggningskort också :)

2011-03-20 @ 17:20:38
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: marre

vad kul, grattiis :)

2011-03-21 @ 08:59:20
URL: http://clarquists.blogg.se/
Postat av: Kickiändan - José - Loserlife

GRATTIS! Jätte fin häst! :D

2011-03-25 @ 17:42:29
URL: http://kjl.blogg.se/
Postat av: matilda alneberg

fina hästar :)

2011-04-05 @ 00:29:32
URL: http://alnebergg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0