Dagens träning för Maria

Det känns som dagarna bara består av träningar för Maria, förra veckan fick vi in tre stycken med olika hästar! Underbart!

Idag var det träning igen. Denna gången var det Tarisens tur.

Hon var väldigt pigg och frammåt idag, lite vildare än vanligt. Hon gick annars rätt fint på framridningen. Sedan började jag hoppa ett litet hinder på rak linje till banken, de gick super. Sedan hoppade jag en linje oxer -> räcke och där gick det sådär hon engagerade sig inte och hoppade upp ordentligt. Sedan hoppade jag samma linje igen lite högre å då gick det lite bättre.

Jag avslutade med att hoppa ett räcke på 1,20 och linje med 6 galoppsprång till trekombinationen. Där hoppade hon hon helt fantastiskt, vi fick lite kort in i trekombinationen med vi löste det super ändå! Underbar känsla!
Som Maria sa hon hoppar bättre när de blir högre.

Men.. Jag är aldeles för snål med eftergiften ibland fy på mig, men som Maria sa att troligtvis hänger det ihop med förr när hon bara stack med mig, nu e hon lite mer lydig men idag var hon som sagt var lite väll mycket framåt å busig.


Arkivbild 2009

I morgon blir det Colas tur och träna i Åstorp!

Kommentarer
Postat av: Gaia

Hi from YTALY!

compliments for your blog!

follow: http://iconadeironchi.blogspot.com/

2011-05-26 @ 15:19:58
URL: http://www.iconadeironchi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0