Gårdagens tävling i Ringsjön

Igår var jag och Tari i Ringsjön och tävlade.

Vi hoppade 1,10 och 1,20. Vår 4:de 1,20 tror jag att jag räknade till och vi har inte kommit runt en 1,20 på två år. Hoppade en förra året och då hade hon en infektion och därför stannade hon ut sig.

1,10- 0+4 fel
Idag red jag fram henne länge och det gav resultat. Hon var inte alls lika speedad på banan som hon brukar vara, hon var lite mer cool och lyssnade på mig. Var felfria fram till sista hindret, vi fick en liten konstig sväng till den så den föll tyvärr. Annars hoppade hon jätte fint. Hon rättade sig massor i kombinationen där vi kom helt galet in.

1,20 - 4 fel
Hon hoppade riktigt bra, kom super bra på alla linjer utom en konstig linje till 5:an.. Där var ryttaren inte riktigt med och vi fick en jätte stor båge så vi missade nästan 5:an men jag rättade till det och Tari hjälpte mig super fint! Kombinationen och allting gick jätte bra fram till sista hindret som tyvärr trillade det med, det var en A:0.. Men fyra fel i 1,20 är inte så pjåkigt, jag red långa fina vägar, fast jag red innanför på två ställen, detta för att få bättre väg!

Det regnade och mamma är inte pep på att ta kort därför blev det tyvärr ingenting, riktigt tråkigt tycker jag..

Kommentarer
Postat av: sara

sv. Det är faktiskt en Crown =) Att min skänkel åker bak ibland i sprången är nog bara min sits inte är helt 100 alltid. Men den har även legat långt bak när jag rider på marken, och det var tydligen sadeln som gjorde det sa han.

2011-05-03 @ 19:39:45
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: beatrice

Gud vad roligt ! :) 4 fel är absolut ingenting att klaga över (:

2011-05-05 @ 12:06:31
URL: http://beatriceks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0