Lördagens tävling i Trolleholm

I lördags var jag och Tari och tävlade i Trolleholm.

1,10- 0+4 fel
Hon var väldigt pigg och framåt i denna klassen, jag fick ta tillbaka henne mycket mellan hinderna. Hon hoppade jätte fint, tyvärr trillade ett retligt i omhoppningen. Annars gick hon finast i omhoppningen när hon fått springa av sig lite.

1,20- 10 fel
Vad ska man säga om denna rundan? Det började med att jag hade 65 starter innan mig i denna klassen. (+ att jag hade många starter efter mig i 1,10). Så jag han bli både kall och trött innan det var min tur att starta. Det han både börja regna och blåsa lagom tills jag skulle in på banan. Tari hoppade jätte fint igenom alla svårigheterna. Sedan efter dem när det var 4 hinder kvar så tappar jag fokus och två hinder trillar och jag red ganska långa vägar i denna A:0 så att jag fick två tidsfel också på köpet. Första gången jag får tidsfel utan stopp. Jag brukar inte få det och jag har bara vilda hästar. Men Tari var faktiskt inte så vild i denna klassen. Hon avskyr både blåst och regn..

Arkivbild, mamma tog inga kort pga vädret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0