Tävling Perstorp Pralin

Idag var det dags för utomhus tävlings premiär med Pralin! Lite blandat resultat. Men jag är nöjd och felen ligger i hennes orutin och pga att hon är ganska stark så använder jag aldeles för mycket hand precis innan hinderna. Precis så jag inte ska göra.. Man lär sig av sina misstag!

0,95- 8 fel
Här föll två bommar, ena rivningen tar jag på mig själv. Andra rivningen var en tillbaka sväng på ett räcke och det orkade hon inte riktigt klara ut och därför blev där en rivning. Mamma tyckte att Pralin skenade runt banan, jag tyckte att hon hade ett lite för bra tempo men det gick inte så fort som mamma sa i alla fall!

lite mindre fin bild när vi är i nersprånget... Ser dock ut som hon är nära bommen med bakbenen men den är hon faktiskt inte i... Mamma han inte ta kort i uppsprången säger hon...

1m - 4 fel
I denna klassen gick hon lite lugnare, banan var endast gjord av S-linjer lite jobbigt men men. Hon rev en retlig oxer, hon vinglade till den och jag höll lite mycket i handen igen, att jag aldrig lär mig. Därför han hon inte riktigt upp i tid.

Kort bakifrån är heller inte så snygga, men detta är tyvärr vad jag har att bjuda från dagen...

Man lär sig av sina misstag och jag tycker att det ibland är jobbigt i och med jag tar fler än en häst så tränar jag inte den hästen jag tävlar innan alltid och då känns de som jag rider som jag red på den hästen jag tränade eller hoppade senast.

Något jag också reflekterat över är varför många hoppar fram sina hästar så extremt mycket typ 10-15 språng? Jag brukar aldrig hoppa fram mina hästar så mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0