Dagens träningar

Idag har jag avverkat två hoppträningar- båda var lika fantastiska!

Första var med Cola, började med att rida massor med övergångar och ökningar/minskningar. Sedan red jag över en massa cavaletti med olika avstånd, olika höga i alla gångarter.

Hoppade sedan några hinder med galoppbommar innan (närmare bestämt 4). Hoppade de i båda varven. Sista gången låg räcket på 1,40. Så högt har jag och Cola aldrig hoppat tidigare tillsammans! Jag har hoppat så högt tidigare, men jag är tveksam på att Cola har gjort det. Men hon gjorde det lekande lätt!

Det är det som är lite irriterande med henne, det är att hon gör allting så lekande lätt när hon är koncentrerad. På tävling och sånt så kan hon lätt bli okoncentrerad och ska ibland bara leka runt och har inte en blekaste aning om att hon ska hoppa ett hinder och då trillar där lätt en bom eller två eller flera....

Busfröet Cola

Sedan var det Pralins tur. Hon har gått rätt dåligt hemma, idag på träningen var hon så sjukt känslig för minsta lilla vink, helt overklig känsla. Började sedan hoppa henne lite och hon hoppade med mycket mer rygg och var längre uppe i luften och kastade sig inte alls över hindrena, hon hoppade faktiskt riktigt riktigt fint idag! Hon har aldrig hoppat så här bra tidigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0