Dagens tävling

Idag har jag varit och tävlat Pralin. Vi hade en ny taktik inför tävlingsdagen.

Jag har inte ridit Pralin sedan i onsdags då jag hopptränade, i torsdags vilade hon. Igår tömkörde jag henne bara, för att få henne smidig och lyssna lite bättre på mig och idag hopptävlade jag. Det känns som det är ett litet udda upplägg inför en tävling men hon lyssnade mer på mig än vad hon brukade och var mer reglerbar och var allmänt mycket mer med mig helt enkelt.

1m - 4fel
Fail, så börjar jag. Vet inte riktigt vad vi lyckas med, vi river i alla fall första hindret, bakbommen med ett framben? Hur detta nu går ihop. Tror att hon hoppade på "tre ben" som man kan uttrycka det, hon släppte nog ner ena frambenet. Men om vi bortser från första hindret hoppade hon jätte fint. Någonstans gjorde jag en sen sen förhållning som jag inte riktigt fick igenom, men Pralin lyssnade i sista sekund och jag han mjukna och på så sätt fick hon upp benen ändå. Riktigt klockren runda om man bortser från första hindret.

1m - 0+0 fel 11:plac
Denna klassen hoppade hon inte jätte bra på första hindret. Hon fick lite trötthets symtom och var i någon bom och det kändes inte alls lika bra som förra klassen. Red en omhoppning med normala vägar och bara helt vanlig galopp och det räckte till en placering.

Blev en webbcam bild på plaketten i alla fall från dagen!

Kommentarer
Postat av: Marie

Grattis till placeringen :D

2011-10-30 @ 22:35:50
URL: http://ettbenivarjehorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0