Dag 2 Tävling Åstorp Cola

Idag var det Colas tur att få komma till Åstorp och tävla. Femte tävlingen för i år, första regionala tävlingen tillsammans! Första inomhustävlingen sedan i oktober förra året.

1m - 9 fel (ett ner, en volt + 1 tidsfel)
Cola hoppade inte alls bra på framhoppningen, inne på banan red jag inte jätte bra och jag tyckte hon var mest stark fast vi hade dålig fart. Vi rev ett riktigt missförstånd, sedan var det på en linje till ett annat hinder och då fick jag rida lite framåt där och det fick jag sota för när jag skulle till kombinationen som var hindret efter det ur sväng så jag valde att lägga en volt, jag hade ändå ett ner innan. Annars gillar jag inte att lägga volter när jag inte har fel sedan tidigare.

1,10 - 4 fel (felfri på hinder, så jäkla irriterande när vi skulle till ett hinder släppte underlaget ganska mycket och vi höll på och gå omkull).
I denna klassen hade jag bättre fart på Cola, hon hoppade sjukt mycket bättre också. Allt gick bra tills vi var vid spegeln och skulle svänga mot 4.an där blir det glas halt och Cola håller på och gå omkull, men allt gick bra och jag valde att lägga en volt för att vara snäll mot Cola. Men som sagt hon hoppade klockrent på hinder!

(en bild från åstorp i somras)

Jag lovar, mamma ska bli bättre och att filma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0