Dagens tävling Åstorp Tari

Idag var jag i Åstorp (hemmaklubben) och tävlade på deras regional/nationella tävlingar.

Första inne tävlingen för denna säsongen, känns litet att komma in i ett ridhus efter alla utomhustävlingar.

1,10 - 4 fel
Tari hoppade jätte fint och jag tyckte att jag verkligen utnyttjade vägarna och red så långt mot sargen som det gick och red helt enligt planen tills vi kommer till 7.an, där tar jag lite för mycket i henne på linjen och rätar inte upp mig ordentligt och vi fick ett retligt pet på den. Men annars hoppade hon riktigt bra

1,20 - 8 fel (inomhusdebut i 1,20 för både mig och Tari, ingen av oss har hoppat 1,20 inne tidigare)
Här hoppade hon också jätte fint fram till kombinationen 7a och 7b, som tyvärr trilla båda.

Hur som helst jag är jätte nöjd med min och Taris insats, det var länge sedan vi tävlade inne, och vi har inte hoppat 1,20 på länge och vi har inte hoppat så många 1,20 (3st 1,20 -09 och 1st 1,20 -10 3st 1,20 -11 = 7 st innan denna tävlingen).

Arkivbild på mig och Tari -09 i Åstorp, då hoppade vi ute på gräsbanan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0