Dagens träning

Idag var det en liten anorlunda träning för mig och Cola. Där skulle nämligen vara pay and ride efteråt så det hela började med att vi var där tidigt och hjälpte till att bygga banan.

Sedan började jag träna, red fram lite som jag brukar göra när jag tränar. Sedan bestämdes det att jag skulle rida fram tävlingslikt (fast med min tränare som sa vad jag skulle göra och kommenterade saker och ting). Så de gjorde jag på "framhoppningen". Hoppade fram, det viktigaste var att jag skulle ha bra rytm och inte bara hasta iväg för att hoppa utan ta det lugnt och känna rytmen.

Sen bestämdes det att jag skulle inte hoppa hela banan, för hoppa en hel bana det kan jag. Men problemet är att det går aldrig bra den första delen av banan. Dem första hinderna är jätte svåra för mig. Antagligen är anledningen till detta att jag inte har kommit in i rytmen och inte kommer tillridning ordentligt. Superbra när ens tränare har konstaterat dem sakerna på tävlingar, då hon har sett mig på ganska många tävlingar den senaste tiden med både Tari och Cola.

Så jag hoppade dem tre första hinderna, det gick lite blandat. Jag gjorde diverse olika misstag. Men på ett sätt är det skönt att göra misstagen på en träning och få klarhet i hur jag verkligen ska göra och få in den rätta känslan, vilket ibland är jätte svårt. Dessutom är det svårt att förklara för tränaren vad som egentligen har hänt på tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0