Gårdagens träning

Igår var jag och Tari och tränade. Vi hade innan träningen bestämt att Tari inte skulle hoppa, utan att hon skulle trimmas på marken.

Hon gick i bättre form än vad hon brukar, hon var inte lika seg stark som hon brukar vara heller. En stor del av träningen fick jag rida utan stigbyglar, så det blev även mycket sitsträning för min del. Jobbigt var det! I slutet skulle jag först trava över tre bommar som låg på en halvcirkel. Jag skulle rida på just de fältet på bommarna som min tränare sa, lättare sagt än gjort ibland. Men det gick riktigt bra!

Min tränare sa att skillnaden mellan proffs och amatörer var att amatörerna var glada att dem träffade hindrena eller i detta fall bommen, medans proffsen vill och träffar på en speciell punkt, att dem redan innan bestämmer var dem ska hoppa på vilken del av hindret.

Jag gjorde samma sak i galopp och det var kämpigt, ibland när Tari blev lite stark glömde jag benen och då saktade Tari av. Jag tyckte det var en väldigt bra träning och Tari har hoppat så mycket så hon behövde inte hoppa men jag ville trimma henne ändå, för jag tycker att hon går mycket bättre när jag har tränat henne.


Kommentarer
Postat av: Vilja - Sveriges största häst&kalvblogg!

Följa varandra via bloglovin? :)

2011-09-17 @ 02:16:18
URL: http://kalvgalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0