Klippt

I söndags fick jag för mig att jag skulle klippa Cola, det gick sådär kan jag berätta. Hon stod stilla i max 2 min i taget. När vi hade lite under magen kvar och halsen på ena sidan gav vi upp.


Igår kom Maria och klippte det sista på Cola, underbart nu är hon snygg och klippt. Anledningen till att hon kom var Tarisen. Med vår klippmaskin som är stor och låter massor går det inte att klippa Tari. Av den anledningen har vi alltid behövt ge henne lugnande för att kunna så mycket som ens starta maskinen.

Med en tystare sladdlös klippmaskin stod Tari som ett ljus, första gången utan lugnande gick det att helklippa henne. Fantastiskt skönt, nu kan hon klippas flera gånger under en säsong utan att behöva tänka på karens till tävlingar osv.

Nu blir det bara till att investera i en tyst sladdlös klippmaskin.

Nyklippt Cola förra året. Jag måste ut och ta lite nya bilder till bloggen. Men jag har fortfarande inte fått tillbaka min Nikon kamer från lagningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0