Namnskyltar

I vårt stall har vi en vägg där vi har namnskyltar på alla hästar vi (jag och mamma) har ägt. Det har blivit en del genom åren och åren har gått. Nu skulle vi ta ner alla skyltar för att väggen skulle målas då passade jag på att tvätta dem och göra dem fina.
Innan städningen (dock är inte alla med på denna bilden)

Mycket spindelväv och mycket skit, det syns att det var ett tag sedan det blev uppfrächat.

Emils skylt innan

och efter...

Emil var min första ponny, min första som blev min och min brors när jag var knappt två år. Tiden tillsammans med Emil fick ett oväntat avslut, ett avslut som jag inte ens vågat drömma om. Att stå där en dag i mars blott 5 år gammal och se sin första ponny död... Jag har sett platsen där Emil dog i 15 år nu, jag ser platsen varje dag, varje gång jag rider på ridbanan...

Alla alla skyltarna nyavtorkade och fräscha.

Vissa hästar sätter sina spår i ens hjärta...

Kommentarer
Postat av: Anna

Får man undra vad som hände med Emil? Snygga namnskyltar och det påminner om min ridskola där vi sparade alla namnskyltar på hästarna som såldes. En hel del nu. :)

2011-09-22 @ 18:07:43
URL: http://maskott.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv; Men gud så hemskt:( Usch de låter inge vidare det där:(

2011-09-23 @ 20:58:44
URL: http://maskott.blogg.se/
Postat av: Emma

fina skyltar ni har :)

2011-09-30 @ 17:23:23
URL: http://ponnyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0