Kärlek är förutsättningen för socialt samspel

Om kärlek är förutsättningen för socialt samspel, behöver vi då kärlek för att prestera max och ha roligt tillsammans med våra hästar? Jag tror man måste ha kärlek, förtroende och tillit till mellan sig och hästen precis som i vilket annat förhållande som helst. Jag tror nämligen att detta är nyckeln till framgång, ingenting är för givet men man måste arbeta upp sin kommunikation, kärlek och allt annat som hör till för att lyckas tillsammans.


Kärlek är ju någonting man inte alltid måste visa, jag är väldigt dålig på att visa känslor officiellt. Det händer att människor har väldigt roligt åt mig på tävlingar när dem frågar mig hur det har gått brukar jag svara äsch den nollade, äsch det blev två ner eller något liknande, jag svarar alltid med samma tonfall och låter precis lika nöjd/missnöjd oavsett resultat. Även fall jag känner något helt annat inombords. Jag är också väldigt försiktig med att säga ”jag älskar min häst” eller liknande saker, jag försöker hålla allt sådant neutralt för omvärlden. Men jag måste erkänna jag gillar mina hästar, annars hade jag inte haft dem helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0