Spindelfobi

Jag har viss spindelfobi och vet väldigt många människor som lider av det. Men att min häst Cola också har spindelfobi det var något jag uppmärksammade vid dagens kvällsfodring.

Helt plötsligt börjar Cola frusta och låta, undrar vad som händer, hon gör det fler än en gång och vågar inte äta. Cola är ett väldigt matvrak så vi började fundera på vad som kunde vara problemet till varför hon inte åt. Några decimeter ovanför krubban på väggen sidan om sitter en STOR spindel. Den var faktiskt riktigt stor.

Cola var jätte rädd för spindeln och klarade inte av att äta så länge den var i närheten. Så vi fick helt enkelt ta en kvast och ta bort den. Men Cola var fortfarande misstänksam till att där skulle vara något stort som rörde på sig precis vid krubban.

Tänk att ett sånt stort djur som en häst kan vara jätte rädd för en spindel? Den brukar ju inte vara där.. och där brukar ju inte vara något som rör på sig...

Så här hade jag gjort mot spindeln om den hade varit utomhus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0