Träning

Idag var det åter igen dags för träning för Colas del.

Framridningen gick väl sådär. Hon var rätt pigg och var lite överallt och ingenstans. Hon kan verkligen åla sig och hitta på saker hela tiden. Men jag skulle tänka på att ha henne rak.

Travade över några bommar, det gick inte alls bra. Hon skulle vara runt innerskänkeln samtidigt som hon inte drog iväg utåt och verkligen gick rakt. Gjorde samma sak i galoppen och det gick verkligen hur enkelt som helst.

Hoppade lite idag också.  Skulle tänka på samma sak som jag skrivit tidigare, verkligen rak och använda ytterskänkel till hjälp när det var dags att börja svänga mot hinderna. Sen hoppade jag två hinder i följd, det gick ganska bra, var en lite knivig väg dit men det skötte hon fint.

Sen hoppade jag en kombination och linje med 7 galoppsprång till ett räcke. Där fick hon efter kombinationen för sig att bara dra iväg, då blev det halt och ryggningar innan räcket istället. Sedan togs martingalen av, för Cola bara drog upp huvudet och "hängde sig i den" och då fick jag ingen inverkan på henne när jag skulle bromsa. Hoppade utan och det gick mycket bättre, hemma rider jag aldrig med den...

Det märks ju att vi varit ifrån hoppningen på över 9 veckor, det finns alltid mycket mer att jobba på, men hon hoppar och känns fin annars. Hon är ju rätt stark och ibland kan hon även komma i "dödläge" då har hon verkligen ingen fart och man får verkligen ingen fart på henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0